Slide 1
Op maat gemaakte trainingen voor jouw bedrijf

RIX Jobcoaching & Advies biedt trainingen en cursussen aan om de vaardigheden van jouw werknemers in kaart te brengen en te verbeteren.

Slide 1
Een persoonlijkheidsmodel met vier gedragsstijlen

Het DISC persoonlijkheidsmodel beschrijft menselijk gedrag op basis van vier gedragsstijlen: D. I. S. en C. en stuurt aan op een beter begrip van de eigen motivatie en die van anderen.

(d)ominante gedragsstijl

Mensen met een dominante gedragsstijl (D) zijn gemotiveerd om problemen op te lossen en snel tot resultaat te komen.

(i)nvloed

Mensen wiens gedragsstijl gekenmerkt wordt door invloed (I) zijn gemotiveerd om anderen te
overtuigen. Zij zijn open en doorgaans optimistisch in hoe zij hun gedachten en gevoelens
uitdrukken.

(s)tabiele gedragsstijl

Mensen met een stabiele gedragsstijl (S) zijn gemotiveerd om een voorspelbare omgeving te creëren. Zij zijn geduldig en kunnen goed luisteren.

(c)onsciëntieuze gedragsstijl

Mensen met een consciëntieuze gedragsstijl (C) zijn gemotiveerd om hoge normen na te streven.
Aangezien deze mensen fouten willen voorkomen hechten zij veel waarde aan details en
nauwkeurigheid.

Slide 1
Image is not available

Waarom een DISC training?

Dagelijks werken we samen met collega’s en klanten. Iedereen heeft zijn/haar eigen gedrag en manier van reageren op situaties. Soms herken je dit gedrag van de ander en op andere momenten zeker niet. Voor alle teams die samenwerken zijn verschillen in gedrag en persoonlijkheid een uitdaging. Vaak gaat het goed en soms niet. Daarom is het belangrijk om inzicht te krijgen in hoe je zelf reageert en wat de persoonlijkheid is van je collega (of klant). Door dit inzicht kunnen collega’s makkelijker en prettiger samenwerken en rekening houden met elkaar.

Main
Wat leer je tijdens de training

Increase organic website traffic and enhance your business presence on social media sites.

Sterke kanten

Hoe herken en ontwikkel ik mijn sterke kanten?

Gedragstendensen onderscheiden

Leren verschillende gedragstendensen te onderscheiden en daarmee om te gaan

Sterkten en beperkingen

Leren kennen van uw eigen sterkten en beperkingen in de omgang met anderen.

Inschatten en benaderen

Hoe kan ik anderen beter inschatten en benaderen?

Conflicten reduceren

Hoe kan ik mogelijke wrijvingen en conflicten reduceren?

Aanvullen

Wie kan mij het beste aanvullen?

Zelfvertrouwen vergroten

Hoe kan ik mijn zelfvertrouwen vergroten?

Slide 1
Hoe ziet de DISC training eruit?
Voorbereiding

In de dagen voorafgaand aan de DISC training vult iedere individuele deelnemer de online DISC vragenlijst in. Na het invullen van de vragenlijsten krijgen de deelnemers de DISC persoonlijkheidsrapporten gemaild. Het is de bedoeling dat de deelnemers hun eigen rapport lezen voordat ze naar de DISC training komen.

Slide 2
DISC training
Ochtend 9.30 tot 12.00 uur – Inleiding

Tijdens deze ochtendsessie zal er een uitgebreide DISC presentatie worden gegeven. Deelnemers krijgen inzicht in de DISC persoonlijkheidsprofielen en alle kenmerken die daarbij horen. De inhoud wordt gepresenteerd op een relevante en praktische manier, afgestemd op de behoeften van de deelnemers. Gebruik de gelegenheid om vragen te stellen, waarop u

Middag 13.00 tot 16.00 uur - Praktische oefeningen

Zelfs de beste inleiding kan niet op tegen uw eigen ervaringen. Daarom wordt ook voorzien
in praktische oefeningen en praktijkvoorbeelden. Van de deelnemers wordt ook een actieve bijdrage verwacht. Tijdens dit deel zullen we de verschillende DISC profielen van alle deelnemers samenbrengen in één overzicht. De praktijk leert dat er tijdens deze oefening veel gesprekken over praktijksituaties ontstaan die bijdragen aan wederzijds begrip.

Slide 1
Hoe ziet de DISC training eruit?
NAzorg

Na de DISC training krijgt iedere deelnemer een kaart met daarop een overzicht van de DISC
profielen van alle deelnemers. Dit zorgt ervoor dat de kennis en de verschillende profielen onderdeel
worden van de dagelijkse samenwerking in het team.

previous arrow
next arrow
Slide 1
Verdiepings-training in verkoop- en klantenservice

In de afgelopen jaren worden de DISC persoonlijkheidsprofiel steeds meer ingezet in het trainen van verkoopmedewerkers, maar ook in het verbeteren van klantenservice. Overal waar professionals hun werk doen gaat het uiteindelijk om de kwaliteit hoe klanten bediend worden. Voortbordurend op de DISC training gaan we tijdens de verdiepings-training in op het gebruiken van de DISC profielen tijdens de samenwerking met klanten.

Leren

Tijdens de training leer je o.a. welke klantprofielen er zijn, hoe je gedragstrens onderscheidt, hoe je klanten het best benaderd en hoe je het zelfvertrouwen richting klanten vergroot.

Voorbereiding

Voorafgaand aan de training vragen we iedere deelnemer om een aantal casussen op te schrijven uit te praktijk, die worden besproken tijdens de training. Ook vragen we ze om hun eigen DISC persoonlijkheidsprofiel nogmaals door te lezen en mee te nemen op de dag van de training.

Inhoud

De verdiepings-trainging verkoop- en klantenservice eruit? vindt plaats in 1 dagdeel (ochtend, middag of avond) van in totaal 3 á 4 uur. Het is een combinatie van een interactieve uitleg, casus besprekingen en praktische oefeningen.

Slide 1

Vraag vrijblijvend een kennismakingsgesprek aan en kom meer te weten over de trainingen van RIX Jobacoaching & Advies.

Slide 1
In het dagelijks leven is communicatie van groot belang. We staan veelvuldig in contact met verschillende mensen en ook op het werk hebben we contact met o.a. collega’s en klanten.

Bij RIX Buro merken we dat ‘goed communiceren’ soms lastig kan zijn. Mensen met diverse achtergronden moeten dagelijks samenwerken en werkgevers & werknemers begrijpen elkaar niet altijd. Veel problemen op de werkvloer ontstaan door miscommunicatie.

Daarnaast vraagt de maatschappij van mensen dat ze zelfredzaam zijn, werknemers moeten zelfstandig al hun zaken op orde hebben/krijgen. Ook daarbij speelt communicatie een essentiële rol.

Slide 1
Over de cursus

Voor medewerkers

Lorem ipsum dolor sit amet, adipiscing elit. Etiam quis metus in enim congue ornare.

De Cursus Communiceren & Samenwerken is bedoeld voor alle flex-medewerkers van RIX Buro. Binnen 3 maanden na aanvang van de arbeidsovereenkomst krijgt de flex-medewerker een uitnodiging. Uiteraard overleggen we dit vooraf met u als inlener. Wij proberen groepen te vormen van 8-10 (flex-)medewerkers per cursusdag.

1 dag

Fusce ipsum diam, consequat nec rhoncus ut, bibendum sit amet lorem.

De cursus duurt één (doordeweekse) dag en de locatie is wisselend. Deze dag zal opgesplitst worden in twee delen, waarin verschillende onderwerpen worden besproken. We zoeken een geschikte locatie in de buurt van de woonplaats van onze flex-medewerkers. Dat wil dus zeggen dat u als inlener deuw flex-medewerkers één dag ‘kwijt’ bent.

Interactief

Ipsum dolor sit amet, adipiscing elit. Etiam quis metus in enim congue ornare.

De cursus heeft een interactief karakter. Door middel van quizzen, rollenspellen en gesprekken wordt de cursist betrokken bij de inhoud van de cursus. De flex-medewerker moet op eigen gelegenheid naar de cursus komen. Wij zorgen voor koffie, thee en de lunch.

Slide 1

Kom in contact voor een digitale kop koffie!

De cursus communiceren en samenwerken brengt veel mogelijkheden met zich mee. Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? Kom in contact. Tijdens een digitale kop koffie vertellen we je graag meer over de inhoud.

Open WhatsApp!
1
Hulp nodig?
Heb je gewoon een vraag of wil je meer informatie? Stuur ons een berichtje.